4 mars 2008

Läsdagbok 2008

I denna ljuva sommartid -
Mari Ljungstedt

Den trettonde historien -
Diane Setterfield

Jag älskade honom -
Anna Gavalda

Mannen i mina drömmar -
Curtis Sittenfield

Fjärilen i glaskupan -
Jean-Dominique Bauby

Svampkkungens son -
Marie Hermansson

Pol Pots leende -
Peter Fröberg Idling

Bitterfittan -
Maria Sveland

Flyga Drake -
Khaled Hosseini

Fördjupade studier i katastroffysik -
Marisha Pessl

En kort berättelse om traktorer på ukrainska -
Marina Lewycka

Middlesex -
Jeffrey Eugenides

Sjöjungfrun -
Camilla Läckberg

Never let me go -
Kazuo Ishiguro

Den hemliga historien -
Donna Tartt

Damernas Detektvibyrå -
Alexander McCall Smith

Trollkarlen från Lublin -
Isaac Bashevis Singer

De döda språkens sjö -
Carol Goodman

Trollkarlen från Oz -
Frank L Baum

Flicka med pärlörhänge -
Tracy Chevalier

The Da Vinci Code -
Dan Brown

Jaktsäsong -
Mats Strandberg

Gravidchock! -
Belinda Olsson

Körflickorna -
Alan Warner

Vindens Skugga -
Carlos Ruiz Zafón

Caspian, Prins av Narnia -
C.S. Lewis

Karamellskorna -
Joanne Harris


Rachel Zadok

Arnaldur Indridason

Zadie Smith

Stephenie Meyer

Åsa Larsson

Stephenie Meyer

Stephenie Meyer

Stephenie Meyer

Stephenie Meyer

John Ajvide Lindqvist

Chuck Pahlaniuk

Det blod som spillts - 
Åsa Larsson

Conn Iggulden

Twilight - 
Stephenie Meyer

Charlaine Harris

2 Systrar - 
Anna Maxted

Julian Barnes

Julmysteriet
Jostein Gaarder

Haruki Murakami

John Grisham

Charlaine Harris

Isabel Allende

Uppdaterad 090101

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi verkar ha ytterst liknande läsvanor för tillfället. :)

Jag läste ut Jag älskade honom igår kväll, och Mannen i mina fdrömmar för en dryg vecka sedan. Den trettonde historien är också relativt nyläst (eller i mitt fall snarare nylyssnad)...

Cia sa...

Vad roligt! hur ligger vi till på sistone då? :)

Related Posts with Thumbnails