9 december 2008

Arthur & George - Julian Barnes

Tidigt förra hösten började jag läsa Arthur & George, men någon gång i februari gav jag upp. Det gick segt och jag fick inte ut något av det. Men det är ändå en bok jag ville läsa så jag tog upp läsandet igen.


Eftersom beslutet att sluta läsa kom gradvis och berodde på att jag helt enkelt valde att läsa andra böcker fanns det fortfarande ett bokmärke där jag slutat. Jag hade inte orken eller motivationen att läsa från början så jag började bara där jag slutade sist. Tror det var ett smart drag, jag mindes de stora dragen i historien och eftersom jag även den här gången är less på språket och trögtänktheten var det skönt att slippa genomlidan den första halvan igen.

Även fast jag har alla slags aversioner mot handlingen, språket och karaktärerna i Arthur & George är det ändå något jag tycker om med den. Jag är glad att jag lyckades lästa ut boken, men jag tror inte jag kommer läsa den igen.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails