23 juli 2008

Gravidchock! - Belinda Olsson


Det här var faktiskt bättre än jag förväntat mig. Jag skulle nog aldrig köpt boken själv, men den här kom med posten som gåva med en tidning jag prenumererar på. Eftersom jag fortfarande var inne i min lättläst-period startade jag på den och kom fram till att det inte var riktigt så illa som jag förväntat mig.

I ett av omdömena på omslaget står det att det är en blandning av Annika Bengtzon och Bridget Jones och det kan man nog säga. Historien skulle självklart ha kunnat vara lite snitsigare, men jag är imponerad av språket som faktiskt är riktigt bra. Dialogerna är skrivna så som folk faktiskt pratar, inte som är språkligt korrekt. Men det fungerar precis lika bra. Det känns som att det blir mer verkligt på något sätt.

Sen tror jag att de som är gravida mitt i karriären antagligen kan känna igen sig mer än vad jag gör i det här, men det är ändå helt okej underhållningsvärde!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails