21 oktober 2008

Eclipse - Stephenie Meyer

När jag läst ut När jag hör din röst var jag inte fullt lika mogen som tidigare. Jag var klar runt lunch på lördag förmiddag och hade faktiskt övervägt att vänta till på fredag med att köpa nästa bok, kanske till och med beställa den på bokus igen eftersom det blir lite billigare så. Anledningen till detta var att jag hade absolut noll kronor.


Det gick inte. Jag lyckades ta mig runt både förnuftet och ekonomin och satte helt enkelt över pengar från mitt sparkonto som kommer att dras tillbaka så fort jag får lön på fredag. Jag satte iväg till Pocketshop i Västermalmsgallerian oduschad och antagligen lite ofräsch för att det inte fanns något annat alternativ. Jag valde också att köpa boken på engelska, antagligen för att den är bättre så, men också för att jag föredrar pocket framför inbundet...

Det var i lördags, idag är det tisdag kväll och den är utläst. Jag som tänkt mig att eftersom den tredje boken är tjockare och på engelska skulle den räcka längre... Jag vet inte vad det är med Stephenie Meyers böcker som gör att det inte går att sluta. Jag vet inte ens om man får tycka de är bra med tanke på debatten som förts på DN Kultur och i diverse andra bokbloggar. I vilket fall är jag inte så mycket för att bry mig om vad andra tycker och om jag fick bestämma skulle jag vilja följa Bella och Edward lika länge som de får följa varandra.

Nog för att det alltid finns spänning i luften runt Bella och Edward, men i den här är det nästan olidligt och ibland känns det som att saker går såå sakta. Jag hoppas på bättre takt i Breaking Dawn!

Lite dum känner jag mig faktiskt när jag kommer med allt de här typ hundra år efter alla andra gjorde, men jag kan väl få känna mig överväldigad för det?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails