27 oktober 2008

Midnight Sun - Stephenie Meyer

Man måste ju alltid göra reserach på det man läser (jag iallafall), och när man gör det på Stephenie Meyer får man ganska snabbt nys om Midnight Sun. Det är i princip Twilight berättad ur Edwards ögon. Boken har inte blivit ordentligt utgiven och för tillfället finns det inga planer på att ge ut den heller. Någon fick tag på några kapitel och la ut dem på internet och då kan man ju förstå att författaren tappar sugen att fortsätta. Jag håller däremot tummarna hårt för att hon kommer att göra det någon dag, men tills dess ger hon alla möjlighet att läsa boken i pdf-format på sin hemsida.


Jag föredrar ju sällan att läsa e-böcker. Men just för tillfället har jag en sådan arbetssituation där det uppstår små ofrivilliga pauser kontinuerligt under arbetet. Jag tog tillfället i akt och har läst några rader i taget ända tills jag tog mig igenom de tolv första kapitlen som är de enda hittills utgivna.

Om man är sådär lite halvförtjust i Edward efter att ha läst de första böckerna, då kan man inte mycket än att avguda honom efter att ha läst den här. Han är ju självklart irriterande och självplågande, men fortfarande helt oemotståndlig. Om boken är bra eller inte får man ju sätta i förhållande till vad man tycker om Twilight, men för min del var det iallafall otroligt intressant att få svar på många av de frågor som Bella aldrig lyckades lirka fram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

tkr du har helt rätt. både i att ja hoppas hon skriver den. den e otroligt bra, o ja älskar iaf hur han överanalyserar verkligen ALLT! XD de kapitel hon har lagt upp e skitbra, o ja hoppas verkligen att hon gör resten, för ja vill veta va HAN tänker vid kyssen, vid basebollen, vid första natten tillsammans, när hon träffar hans familj, vid balettstudion o på sjukhusetXD ja vill veta allt!

Cia sa...

Vi får hålla tummarna! Vid en av de senaste intervjuerna med Stephenie verkar det som att hon kan tänka sig fortsätta skriva om Bella och Edward på ett eller annat vis så vi får se hur det går i framtiden!

Anonym sa...

Håller också med!
Jag läste just ut den sista boken - en finare berättelse finns inte. Längtar bara efter mer, och hoppas för allt i världen att hon skriver klart Midnight Sun.
Alla får hålla tummarna!

Related Posts with Thumbnails