12 oktober 2008

Om jag kunde drömma - Stephenie Meyer

Jag har ju redan skrivit det en gång, men jag var mycket skeptisk till vampyrerna i början. Men så började jag läsa och kunde inte sluta. Jag slutade imorse när boken var slut.


Jag vet egentligen inte vad jag tyckte om språket i boken förutom att det var så dynamiskt och drivande och höll läsaren fast i ett grepp som inte gick att komma ur. Ungefär på samma sätt som huvudpersonerna påverkar varandra i boken.

Jag är helt hänförd och jag är så kär i Edward. Förutom en del uppenbara skäl till att jag inte borde det, är jag grymt avundsjuk på Bella. Det var längesen jag blev så gripen av en kärlekshistoria som den här.

Det är ju allt för väl att det finns några böcker till och att det bara är lite mer än en månad till filmen kommer. Jag har dock en del betänkligheter mot att en skådespelare som jag associerar med en person jag verkligen inte tycker om spelar Edward i filmen, kommer det verkligen att funka?

Uppdatering: Insåg precis att jag helt tappat bort mig bland alla tonårskillar i overkliga sammanhang. Jag tycker inte alls illa om Cedric Diggory, som Rob Pattinson spelar i Harry Potter, jag läste tydligen diggory och tänkte malfoy...

2 kommentarer:

Sarah sa...

Jag som blev så glad över att ha hittat en person som tycker som mig och så var det ett missförstånd.
Jag och käre Robert har haft ett bumpigt förhållande sedan Cedric Diggory-tiden så jag är inte precis överlycklig över att han ska axla Edwards mantel.

Cia sa...

:) Men jag är inte helt nöjd ändå... Robert passar inte riktigt, han är inte det jag föreställer mig när jag tänker Edward. Jag kommer på mig själv hela tiden med att komma på andra bra förslag. Men jag hoppas han lyckas överraska mig!

Related Posts with Thumbnails