21 oktober 2008

När jag hör din röst - Stephenie Meyer

Jag hade ju faktiskt inte alltför höga förhoppningar när jag startade med Om jag kunde drömma. Det fick jag dock snabbt och kunde inte släppa boken ifrån mig. Däremot hade besattheten inte slagit in med full kraft när jag läst ut den så jag tog ett moget och prisvänligt beslut att beställa När jag hör din röst från Bokus. Väntetiden blev inte alltför lång och ganska exakt en vecka efter att jag startat med den första boken satte jag igång med nästa. Det var torsdag kväll, lördag förmiddag var den slut.


Eftersom mina förhoppningar var så grymt höga, blev jag faktiskt lite besviken den här gången. Det började ju ganska bra, men sen var det som att få en käftsmäll. Jag tappade nästan luften och fattningen och en lång stund blev det väldigt ofokuserad läsning. Jag kan tänka mig att en del av mitt missnöje hade med avsaknaden av Edward att göra. Det var längesen jag kände sådan patetisk fejksmärta :) Hade jag varit cirka tio år yngre, (eller det kanske hade räckt med fem?), hade jag gått med i diverse facebook-grupper med namn som "Jag har vigt mitt liv åt Edward Cullen" eller " Because of Edward Cullen, human boys have lost their charm".

I vilket fall var När jag hör din röst lika svår att lägga ifrån sig och jag var väldigt nöjd när jag var klar. Funderar ändå på en del saker, som eventuellt kan ha missats i översättningen, eller så missade jag nåt i läsningen. Exempelvis ter det sig märkligt för mig att utropet i flygplanet vid landning i Florens först var på franska, sedan engelska. Vad hände med italienskan?

Jaja, skitsamma. Bra bok. Läs!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails