29 juni 2007

Den du inte ser - Mari Jungstedt


Jag skulle nog inte ha pratat så mycket om titlar ändå... Mari Jungstedts bok heter självklart Den du inte ser och inte Den som ingen ser som jag försökte hävda. Jag snurrade fram och tillbaka mellan de två alternativen och ändrade hit och dit. Jag var till och med inne på Det som inte sker av Anne Holt ett tag också.

Jag lyckades iallafall se mördaren alldeles innan de gav den slutgiltiga ledtråden om vem det var, och det var ju självklart att det var den personen... Det var ju bara det att man inte såg honom...

Fy faan vad det blev spännande på slutet. Jag var så rädd så jag inte visste om jag skulle våga läsa klart innan jag skulle sova... Jag övervägde att ta de sista 40 sidorna idag istället men det gick ju självklart inte heller.

Jag tyckte det artade sig till en riktigt bra bok det här med en bra historia och de enda bristerna egentligen var väl en del skrivtekniska missar. Jag tyckte särskilt om att den var så oförutsägbar och att det inte var förrän i sista stund man kom på vem mördaren var. Han syntes inte tidigare, precis som titeln antydde...

Just nu är mitt största problem om jag ska vänta med nästa bok tills den kommer med Expressen på tisdag eller om jag ska gå upp och hämta den i mammas bokhylla på en gång...

1 kommentar:

*Malin* sa...

Jag har den också här hemma tack vare Expressen. Nu blev jag väldigt inspirerad att läsa den!

Related Posts with Thumbnails