26 juni 2007

Expressen

Expressen har kommit med en smart idé (tycker jag) genom att tillsammans med tidningarna sälja en kriminalbok i veckan som bilaga. Många läser deckare som sommarläsning och för 19 kr + tidning har många råd att läsa mer! Att kvaliten helt klart är sämre än en dyr inbunden bok bryr jag mig inte om... Det är historien och inte pappret jag vill ha!

Idag köpte jag Mari Jungstedts Den du inte ser och nästa vecka blir det uppföljning med hennes I denna stilla natt. Senare följer ett par Minette Walters som jag inte läst något av men även två Marie Hermansson. Musselstranden av henne är en av mina favoritböcker och även Mannen under trappan gav stort intryck. De böcker som släpps nu är Hembiträdet som jag ännu inte har läst men ämnar köpa om några veckor samt Ett oskrivet blad som jag tyckte var ganska tråkig, men mamma tyckte om den så lyssna på henne...

Alltså: Tisdag och Onsdag som bilaga till Expressen. 10 kr för tidningen + 19 kr för boken. Som hittat!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails