3 februari 2010

Pocketkedjan

Jag är med i pocketkedjan som En full bokhylla anordnar. Här är mina svar!


Som läsare är jag: Hård men rättvis. Det är svårt att få toppbetyg, men har jag en gång börjat läsa en bok kommer jag att fullfölja den. Därefter gör man sin bedömning.

Som bloggare är jag: Spontan och självisk. Jag skriver när jag har något att säga, ibland blir det väldigt mycket på en gång, ibland längre uppehåll. Jag skriver enbart vad jag tycker om boken eftersom det annars lätt blir lite för mycket baksida av det hela och som bekant tycker jag inte om baksidor. Det som finns på min blogg är sådant som jag vill läsa på andras.

Senast lästa bok: Sommaren i Mamarrosa av Monica Ali.

Senast köpta bok/böcker: The Night Villa - Carol Goodman och Grave Sight - Charlaine Harris.

Favoritbok: Hur kan man välja en? Blanda många andra: Hundra år av ensamhet - Gabriel Garcia Marquez, Berättelsen om Pi - Yann Martell, American Wife - Curtis Sittenfeld, Extremt högt och otroligt nära - Jonathan Safran Foer, Parfymen - Patrick Süskind, Den hemliga historien - Donna Tartt, Gentlemän och spelare - Joanne Harris.

Favoritdeckarförfattare: Jag har inte hittat dit än. De svenska är okej, men inte bäst. Jo Nesbø ligger rätt bra till. Jag skulle vilja hitta en av de brittiska att älska, men har hittills bara provat lite av Peter Robinson.

Jag läser allt av: Joanne Harris, Curtis Sittenfeld, Audrey Niffenegger.

Jag läser helst inte (genre/författare): Chick lit och boats (based on a true story). Men jag kan ha fel och är inte den som inte kan erkänna det.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Något som intresserar mig. Det kan vara precis vad som helst, gärna intressanta personporträtt eller allmänbildande samhällsskildringar.

Förutom svenska läser jag gärna på: Engelska. Mer än gärna till och med. Är bokens författare engelskspråkig läser jag helst på originalspråk.

Högst upp i min att-läsa-hög ligger just nu: The Night Villa - Carol Goodman.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Pass. Mina inköp brukar komma plötsligt, så just nu har jag inga direkta planer. Jag skulle iofs vilja läsa Aldrig Fucka Upp efter mitt Snabba Cash-race.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Gör det alldeles för sällan.

Jag vill uppmana min bokvän att: kolla runt lite. På bloggen finns listor över vad jag läst sedan 2007. Listan över böckerna i min bokhylla är dock sorgligt ouppdaterad. På Bok.nu finns 383 betygsatta böcker jag läst. Här finns också listor över vad jag vill läsa och vad jag har hemma men inte hunnit läsa än. Sök på Cia.



Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails