29 januari 2010

Hannibal


Hannibal går på tv just nu. Det är en av mina favoritfilmer och jag har sett den massor av gånger, men just ikväll lyckas jag inte riktigt hålla mig vaken... Alla filmerna i serien fascinerar mig trots att de rimligtvis borde vara för morbida för min smak. Jag har även tänkt läsa böckerna av Robert Harris men inte riktigt kommit mig för, det blir inte samma sak när man sett filmen först...


Anthony Hopkins är sjukt bra i rollen, han är nog väldigt nära the best of the best. Under min sedvanliga research upptäcker jag att han kommer att spela Oden i kommande storfilmen Thor där även min senaste hang-up provspelade för rollen som Thor eller Loke. Tänk om det ändå blivit så... Det är förresten brittiska Wallander som regisserar.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails