6 oktober 2010

Mer Kate


Jag har dykt rätt in i en guldgruva för mig som gärna fördjupar mig bortom själva läsandet av böcker. Guardian Book Club har flera böcker som jag har läst eller kommer att läsa bland sina bokklubbsböcker och jag kommer helt klart att utnyttja detta till fullo.


Jag tjatar ju en del om Kate Atkinson här fast jag hittills bara lyckats läsa tre av hennes böcker, varav jag bara älskat en av dem, I muséets dolda vrår, eller Behind the scenes at the museum som den heter på engelska. I skrivande stund sitter jag och lyssnar på ett samtal mellan Guardians John Mullan och författaren själv om just denna bok. Jag har också möjligheten att läsa på om hur författaren behandlar teman som döden, familjen och ursprung. Jag tror inte ni förstår hur mycket jag ser fram emot det här!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails