23 november 2009

The Host


Tidigt förra hösten konstaterade jag ganska hårt att vampyrer var inget för mig och att det inte var någon idé att jag försökte läsa något om dem. Sedan tänkte jag att jag kanske skulle prova ändå eftersom det verkar funka för så många andra. Och resten är som sagt historia. Jag har hittills läst 5 böcker om vampyrer i norra USA och 8 om vampyrer i södra USA. Dracula och Anne Rice är också på intågande.


Jag har tidigare uttryckt liknande åsikter om barntrollkarlar. NU säger jag samma sak om utomjordingar. Men jag var ändå tvungen att beställa Stephenie Meyers The Host i ett anfall av separationsångest i samband med att Breaking Dawn tog slut alldeles för snabbt.

Min ambition var att bara läsa New Moon, sen fick jag unna mig Eclipse en gång till och när den tog slut i fredags kväll fanns självklart inget annat alternativ för en tvfri ensam hemmakväll än att gå direkt på Breaking Dawn. 2 dygn senare hade jag plöjt de 754 sidorna och 796 grammen det innebär.

Men åter till saken, kommer jag verkligen klara av utomjordingarna enbart på författarens tidigare meriter? Återstår att se.


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails