1 februari 2009

Club Dead - Charlaine Harris

Jag inser att jag har gått omkring och pratat om att jag längtar tills Living Dead in Dallas blir en del av True Blood, medan det jag faktiskt menar är att jag gärna vill se Club Dead! Det här beror antagligen på att även fast böckerna är separata och fristående hänger handlingen i stort sett ihop. Club Dead startar där Living Dead in Dallas slutade och det är inte ett problem för man vill hela tiden bara läsa mer och mer.


Jag tyckte om Club Dead. Det är roligt och det händer saker och ibland känner man att man kanske skulle vilja ändra på handlingen för att det börjar kännas jobbigt. Men inte jobbigt på det dåliga sättet utan jobbigt för att det inte alltid går åt det lyckliga happily-ever-after-hållet som man har en tendens att längta efter.

Jag kan tänka mig att vissa tycker det här är överdrivet och overkligt och tramsigt, men det är ju det som är grejen! Jag älskar att det inte är på riktigt och att författaren tar sig otaliga friheter för att underhålla oss så mycket som möjligt samtidigt som historien verkar leva sitt eget liv.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails