3 januari 2009

Scarlet & Rhett



Häromdagen hann jag se första delen av Borta med vinden på tv. Den filmen tar sin lilla tid att ta sig igenom. Men jag har ju såklart sett hela förut, samt läst böckerna som jag har i tre delar.

Norstedts har kommit ut med en ny utgåva av boken och dessutom finns Rhett Butlers berättelse av Donald McCaig att läsa från samma förlag. För mig är det inte aktuellt att köpa den nya utgåvan även om jag tycker de är väldigt snygg, men jag är lite sugen på att höra Rhetts historia...

Under en rundtur i bokhandeln insåg jag att de har tänkt till på förlaget och båda omslagen är designade i samma stil. Ryggarna är dessutom nästan identiska fast i olika färg. Att författarna börjar på samma bokstav gör det dessutom som gjort för att ha dem bredvid varandra i bokhyllan! Man kanske får fuska lite och inte ha en exakt bokstavsordning om man har många M-författare...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails