4 augusti 2008

A


Veckans bokstav i Böcker A-Ö är A.







Författare: Cecelia Ahern som skrev P.S. Jag älskar dig. Jag tyckte om både boken och sedan filmen. De var sådär sorgligt feel goodiga som man behöver ibland. Det finns fler böcker av samma författare som jag ska läsa så fort jag hinner.


Bok: Amberville. Den mycket omtalade och speciella boken som dök upp i flertalet bokbloggar förra hösten. Jag är inte helt säker på vad jag tyckte om den fortfarande, men när de andra delarna kommer kanske man kan bilda sig en lite tydligare uppfattning.


Litterär karaktär: Aureliano är den karaktär jag spontant kommer att tänka på. En, eller faktiskt flera, karaktärer i Hundra år av ensamhet. Komplexiteten i familjebanden i den boken är fascinerande och det är tur att det finns ett släktträd i bokens inledning vilket förenklar mycket. Jag skrev faktiskt en uppsats om namnen i Hundra år av ensamhets betydelse när jag gick på gymnasiet. Jag är mycket sugen på att läsa den igen, men det finns så mycket annan jag känner att jag måste hinna med innan dess.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails