2 juli 2008

Litteraturutmaning

Nu är det ju inte någon som har utmanat mig direkt... Men jag tycker sådant här är roligt så jag hänger på ändå!

Ta närmsta bok, leta upp sidan 123 och skriv ner sjätte, sjunde och åttonde meningen! Den närmsta boken blev idag Gösta Berlings Saga av Selma Lagerlöf. Eller ja, det fanns andra böcker närmare, men jag hoppade över de som handlar om samhällsvetenskaplig metod och nätverksteori.

"Hon bjuder dem nu att sitta ner och och sätter sig även själv. Hon tar an en air av gammaldags ståtlighet, känd från de stor kalasen på Ekeby och kungabalerna i landshövdingeresidenset i Karlstad. De glömma trasorna och häktet och se endast den stoltaste och rikaste frun i Värmland."
(Ja, det står faktiskt stor kalasen i min bok...)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails