27 februari 2008

Bokrea

Jag känner att jag hade ett mer avslappnat förhållande till årets bokrea jämfört med tidigare år. När jagvar liten älskade jag att titta igenom bokreakatalogen och kryssa för allt jag ville ha och sen lämna in beställningen till Bokia för att hämta en färdigpackad kasse på reans första dag. Senare har jag köpt en massa böcker bara för att det var billigt.

I år köpte jag två böcker :) Stod och höll i fyra till, men valde helt bort den ena och bestämde mig sen för att lägga tillbaka de andra tre och gå till pocketshop och köpa dem där. Jag är inte riktigt en sån som tycker att inbundna böcker alltid är bättre. Jag föredrar att läsa en pocket, det är dessutom billigare än bokrean... Till på köpet hade pocketshop 25% på hela sortimentet så det blev ännu ännu billigare :)

Årets fångst blev denna:

Två systrars söta - Lisa och Monica Eisenman
Dag Hammarskjöld - Mats Svegfors
Cosa Nostra - John Dickie
Flyga Drake - Khaled Hosseini
Polpots leende - Peter Fröberg Idling

Kanske blir något mer vid en ströshoppingtur...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails