4 mars 2008

Banksy

Banksy är en väldigt smart artist. Dels för att han har ett budskap med sin graffiti, dels för att han har lyckats att inte bli avslöjad, dels för att han har en jävla talang, dels för att han lyckas få konst att sitta uppe på museum som inte hör dit. Jag älskar det mesta. I mina ögon är det till och med okej att måla på offentliga väggar när det ser ut såhär:




Han gör även "riktig" konst för att provocera och ifrågasätta människors iakttagelseförmåga, som den här som satt uppe på ett museum i 8 dagar innan någon insåg att det var fel... :


Meningen med det här inlägget är att jag har köpt en bok med hans verk i. Jag kan titta i de hur många gånger som helst!

2 kommentarer:

Bokbabbel sa...

tufft! Vad heter boken?
Gillar det där med att den satt på ett museum en tid tills människor började titta närmare på den...

Cia sa...

Banksy Wall and Peace heter den, jag köpte min på bokus ganska billigt. Han har hängt olika tavlor på museum ett flertal gånger, ibland har de bara suttit uppe någon timme och ibland några dagar som den här... fascinerande tycker jag :)

Titta på http://www.banksy.co.uk/ för mer info!

Related Posts with Thumbnails