23 september 2007

Purjolöken

Jag tar tillbaka allt ont i föregående inlägg... Iofs vill jag fortfarande ha disktrasan, men jag fick ju iallafall en purjolök!

Jag bor i ett villaområde med postfack. Och i postfack får inte stora brev plats. Därför har vi en gemensam brevlåda för sånt. I denna tittar jag oftast eftersom jag tycker att det är roligt att få stor post :) Denna dag var dock inte en sån dag tänkte jag när jag såg en väska och en purjolök i brevlådan. Väskan - säkert en premie på en prenumeration eller liknande. Purjolöken - säkert någon som odlar hemma och hade lovat att någon bekant skulle få. Men eftersom jag är så sjukt nyfiken var jag tvungen att titta vem som skulle få denna grönsak och tur var väl det, annars hade det nog inte blivit potatis- och purjolökssoppa här imorgon...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails