23 september 2007

Meteorologernas Väderbok

Jag släpade med min sambo på klimatföreläsning häromdagen. Mina äldre vänner vet att det här är ett kärt ämne för mig och att jag gick och predikade växthuseffekten för tio år sedan när det snarast betraktades som radikalt...

Föredragshållaren var dock ingen annan än Sveriges Al Gore; nämligen Pär Holmgren. Den långhåriga meteorologen vet ni... Föreläsningen var riktigt intressant och bygger till stor del på den bok han skrivit tillsammans med.... kommer inte ihåg just nu, Clas Berner eller liknande. En riktigt bra och intressant bok som heter Meteorologernas Väderbok och handlar lika mycket och nästan mer om väder som om klimatförändringar och vad som händer med världen på grund av dem....

Vi fick dessutom boken signerad och nu ligger den på vårt soffbord och väntar på att bli läst av eventuella besökare. Så om någon känner sig manad att få lite miljömedvetenhet itutad i sig är ni välkomna!

Tills dess tänker ni väl på att inte köpa flaskvatten i onödan :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå flaskvatten konsumeras oförskämt ofta nuförtiden. Kan tillägga att Australiens vatten både smakar och luktar simbassäng!

Related Posts with Thumbnails