5 oktober 2010

Kulturradion Klassikern

Jag har lite smått hittat tillbaka till radion. Den kommersiella radion lyssnade jag ganska länge på innan jag tröttnade, men den statliga radion har ointresserat mig under en lång tid. Bland annat skrev jag en gång ett inlägg om hur obegripligt det var att man lade pengar på den sortens humor som presenteras i bland annat P3. Det tycker jag fortfarande, men nu har jag insett att det faktiskt finns bra program på dessa kanaler. Jag är ett stort fan av podradio och lyssnar väldigt sällan på radio live. Det händer i princip bara efter tio på kvällarna under sommaren när jag brukar lyssna på sommarpratet.

Idag ramlade jag dock över Kulturradons Klassiker och har legat och lyssnat på ett par avsnitt. De är lagom korta och ganska informativt underhållande. Ser fram emot att få se vad jag eventuellt mer kan hitta!


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails