11 maj 2010

Dead and Gone - Charlaine Harris

Jag har precis plöjt den senaste boken om Sookie som finns i pocket. Lika bra som alltid och jag längtar redan efter nästa, Dead in the Family, som precis kommit ut. Men eftersom jag vill läsa i pocket har jag ett problem. Det tog nämligen ett år för Dead and Gone att komma i det formatet jag har alla tidigare böcker i och inte vill frångå. Däremellan skulle man nämligen publicera storpocket, vanlig pocket i tv-serieomslag samt vanlig pocket med helt annat omslag.


Det här kommer alltså att ta sin tid. Men för att fördriva tiden har jag påbörjat ytterligare en Charlaine Harris-serie, den om Harper Connelly. Och där är nästa bok redan införhandlad, men jag har insett att den källan inte är så djup att ösa ur. Jag måste alltså gå in på en tredje, men vilken ska man välja? Har någon läst Aurora Teagarden- eller Lily Bard-serierna, vilken ska jag ta?

1 kommentar:

Helena sa...

Jag har tyvärr inte läst någon av Harris ytterligare serier men ser fram emot dina tankar kring dem. Det är alldeles för smärtsamt att behöva gå ett helt år och vänta på Sookie-böckerna. Själv har jag just köpt den inbundna Dead in the Family så om några veckor kan du kolla förbi hos mig och se om den var något att ha ;)

Related Posts with Thumbnails