12 april 2010

Filosofiska Söndagsklubben - Alexander McCall Smith


Jag har tidigare läst Damernas Detektivbyrå av Alexander McCall Smith och var inte jätteimponerad. Jag tror mest det handlade om att jag hade så höga förväntningar efter alla hyllningar och att vi aldrig riktigt kom dit. Jag sa då att jag skulle läsa nästa i serien, men det verkar som att jag ljög.


Däremot fick jag en ny push av En full bokhylla när hon skickade Filosofiska Söndasklubben av samma författare till mig i första omgången av pocketkedjan. Och jag måste faktiskt säga att jag var mer imponerad av denna. Det är rätt sorts historia, med rätt sorters karaktär i rätt sorts sammanhang för vad som är typiskt för det jag tycker om. Det blir inte högsta betyg, men helt okej att ligga i soffan med en söndag!

Eftersom det här var den enda boken i första paketet som jag hann läsa den månaden finns den nu istället hos Emma-Johanna och det ska bli intressant att se vad hon tyckte.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails