16 januari 2010

Guernseys litteratur och potatisskalsjpajsällskap - Mary Ann Shaffer


Till en början tyckte jag att Guernseys... som utspelar sig i form av en brevroman var väldigt seg. Jag kunde inte komma överens med karaktärerna och jag tyckte inte att det blev något flyt. Det var det i och för sig aldrig eftersom flera olika berättare förde historien, men allteftersom blev jag ändå fascinerad och det var intressant att få andra världskriget ur kanalöarnas perspektiv.

Shaffer gör också ett bra jobb i att presentera karaktärernas relationer till varandra och på det sättet tror jag att brevupplägget kan vara till fördel. Boken har fått mycket bra kritik, men lika lyrisk som andra är jag ändå inte riktigt trots att håller med om att den var bra!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails