1 december 2009

The Almost Moon - Alice Sebold

När jag hittade The Almost Moon på rea för 19 kronor var glädjen gjord. Författaren som skrev Flickan från ovan, en bok jag älskade, kunde jag få superbilligt i originalspråk. Antagligen en väldigt bra historia ovanpå det med. Men nej.


Den var inte bra. Läs den inte. När jag för en gångs skulle lästa baksidestexten lurade den mig. En bok om hur en vuxen kvinna dödar sin mamma tänkte jag att man kunde vrida till på ett snyggt sätt. Men det gick inte. Det enda som fick mig att fortsätta läsa var min princip om att i väldigt väldigt få fall lägga ifrån mig en bok.

Det hintades litegrann om att en spännande plot kunde ligga bakom allt det tråkiga, men det kom liksom aldrig fram. Inte förrän efter sidan 160 blev jag lite intresserad, men det försvann snabbt igen... Läs den inte, se The Lovely Bones (Flickan från ovan) istället, det tror jag blir bra!

2 kommentarer:

svartanova sa...

Okej, då ska jag undvika den. Tack!

Cia sa...

Ja, tyvärr måste jag nog säga...

Related Posts with Thumbnails