24 augusti 2009

Utmaningsfailure

Mina utmaningar går lite dåligt just nu. Beror antagligen mest på brist på motivation hos mig och mindre på att det är bra utmaningar respektive upphovsmanan har skrivit ihop!

Vad gäller Nobelpristagarutmaningen borde jag ha läst Jelinek nu. Det har jag inte gjort. Och jag kommer inte göra. Jag känner inte för det och istället för att ha dåligt samvete för att inte läsa släpper jag den delen nu. Jelinek blir ett annat projekt vid ett senare tillfälle. Nu är det Toni Morrison som gäller och jag har en i bokhyllan så det känns överkomligt. Jag återkommer i slutet av oktober och berättar hur det gick.

I Jorden runt på 8 böcker ligger jag som sagt efter och håller fortfarand på att harva med juli månads bok. Den kommer att bli klar. Däremot skippar jag Oceanien som ska ha lästs klart om senast en vecka. Jag kommer inte ens bli klar med Asien tills dess för Murakami går seeegt. Han har antagligen fått sin sista chans hos mig. I september är det Sydamerika som gäller och eftersom en av mina absoluta favoritförfattare finns med på listan är det klart att jag ska läsa Översten får inga brev.

Så, det var allt från denna utmaningsrapport. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails