6 maj 2009

Big Fish - Daniel Wallace


Big Fish är en mycket bra film som bygger på en bok. Självklart, gör inte alla filmer det? Jag bookmoochade iallafall hem Big Fish från USA för ett tag sedan och läste ut den ganska snabbt. Den är inte så tjock och de flesta kapitel är ganska korta.

Filmen håller sig ganska väl till huvudhistorien, men trots att jag älskade filmen och alla dess egenheter känner jag att tålamodet är lite sämre när jag läser det. Det är fortfarande en fascinerande historia. Men liksom sonen, berättaren, är less på alla historier och skämt hans döende far kommer med, blir det lite för mycket fantasi för min del.

Daniel Wallace har en mycket speciell berättarstil och är inte alls rädd för att slänga in allt möjligt konstigt. Han är en författare som vet hur man fångar sina läsare och jag är lite sugen på att prova något mer för att se vad annat han kan göra.

1 kommentar:

Sarah sa...

Är boken värd att läsa?
Filmen är en av mina favoriter, så förväntningarna är ganska så höga.

Related Posts with Thumbnails