19 april 2009

Monkeys


Helgen innan påsk följde jag med min svärmor på Antikmässa. Det är som en stad som bara innehåller antikvitetsaffärer. Massor med små (och stora) montrar med massor av fina saker. Jag hade inte tänkt handla något om det inte var något som definitivt var tvunget att följa med hem.


Den rosa och den blå apan har funnits länge i mitt rum hemma hos mina föräldrar. De är sen mamma var liten. Jag har aldrig reflekterat över var de kommer ifrån eller om det kan finnas en historia bakom. Det vet jag fortfarande inte, men i ett trångt skåp på mässan hittade jag den gröna apan tillsammans med sina kompisar i de andra färgerna. Nu har den iallafall fått komma hem till mig och de andra har också fått flytta från Söderala till Stockholm.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails