8 mars 2009

Män som hatar kvinnor - filmen

Självklart var jag också där så fort som möjligt och såg filmen så många människor väntat på. Jag var ju helt tagen av böckerna och hade egentligen inga höga förväntningar på filmen eftersom det jag till stor del älskade var bokens form.


Men jag hade fel. Filmen var faktiskt lika bra som boken minus alla långdragna stickspår som egentligen inte behövs för att berätta historien.

När jag ser en film som är baserad på en bok är jag alltid osäker på om jag har bakgrundsinformation som andra inte har som gör att min uppfattning blir bättre. Men den här gången har jag hört massor med människor som inte läst boken som ändå älskar filmen och det måste vara ett gott tecken!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter bra! Jag hoppas på att kunna se filmen på bio jag med!

Related Posts with Thumbnails