18 februari 2009

The Big Picture

Jag tycker så mycket om fotografier att ni inte anar. Eller så gör ni det med tanke på den flygfotokavalkad jag kom med för några veckor sedan. Det finns så många saker ett foto kan förmedla som inte går att beskriva med ord.


The Boston Globe har en sektion som kallas The Big Picture. Det är nyheter som presenteras med bilder och en kort beskrivande text. Och som samhällsvetare och fotofantast kan jag inte tycka annat än att det är otroligt fascinerande!

Jag skulle gärna lägga upp några bilder, men tyvärr skulle det inte finnas någon möjlighet för mig att begränsa mig, det här inlägget skulle bli oändligt. Samtidigt tycker jag att alla bilder i en serie ska ses tillsammans. Exempel på reportage är Bushfires in Victoria, Australia, The Inauguration of President Barack Obama, Scenes from Pakistan, Bolivia and it's new constitution, Scenes from the Gaza Strip, Green Sahara... Ja ni ser, jag kan ju inte ens behärska mig när det gäller att räkna upp exempel.

Från samma källa kommer den fantastiskt bra sammanfattningen av 2008 i bilder som jag tidigare skrivit om här!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails