28 december 2008

Wien

Jag sitter ensam hemma i lägenheten och äter chips och dip, ser på opera på tv och försöker planera den förestående resan till Wien om två veckor. Januari är ju den stora bal- och operamånaden i Wien, men även om jag skulle tyckt det vore jätteroligt att gå på opera på riktigt tror jag inte det blir något sånt för oss.


Vi kommer att vara där måndag till fredag och har egentligen inga stora planer. Jag har fått för mig att åka till Bratislava en dag eftersom det inte ska vara särskilt långt eller dyrt, men annars antar jag att vi mest vill se staden och gå omkring och titta på fina hus. Det brukar bli så och det brukar vara trevligt. Ett och annat musem kanske. Äta lite god mat och goda tårtor. Det stora pariserhjulet vore häftigt, men jag vet inte om det är igång under vintern... Är det någon som varit dit och har några tips är vi jätteglada för det!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails