28 december 2008

ABBA


Från opera till Abba. Ser dokumentären på trean som handlar om varför filmen haft sådan genomslagskraft. Jag ÄLSKAR den filmen! Jag har iofs bara sett den två gånger, men det är två gånger på bio och känslan när man kommer ut ur salongen är bara glädje.


När jag var liten lyssnade jag aldrig på samma musik som mina kompisar. Mina stora idoler var Abba och Beatles och jag kan varenda textrad. I födelsedagspresent hade min bror smak nog att ge mig Sing Star i Abbatappning och oavsett vad de andra säger är det jag som regerar trots att det antagligen låter riktigt illa. I julklapp var min mamma smart nog att ge mig Mamma Mia! på DVD. Inklusive sing-a-long-version med alla låttexterna! Jag är lite sugen på att dra igång den senare ikväll kanske.

I helgen kommer jag bli lämnad ensam i sambons stad medan han själv befinner sig i Stockholm och jag tror att resten av familjen också är ute på äventyr. Mitt mål med lördagen är att gå på sing-a-long-bio, Mamma Mia! såklart, med efterföljande grekisk tallrik på en lokal restaurang. Jag tycker det låter hur trevligt som helst, men jag måste bara lyckas dra med mig någon väl vald person och det kan eventuellt bli svårt...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails