28 november 2008

Freaky Friday

Det finns mycket att säga om fredagar. Efter en lång tid som student har jag börjat uppskatta dem mer och mer nu när jag arbetar. Tidigare tyckte jag måndag var en bra dag för då hade man hela veckan på sig att göra det man skulle göra. Nu behöver jag göra en viss mängd jobb varje dag och sen är jag ledig. Behöver inte planera, inte hinna, inte ha konstant borde-ångest. Därför längtar jag istället till fredagen när jag vet att jag inte behöver tänka på något annat än det jag vill på flera dygn!


Isitfriday.biz  är en bra och användbar hemsida trots att den kanske kan tyckas lite meningslös. Jag har till exempel känt på mig att det varit fredag både i onsdags och i torsdags. Däremot blev jag lite förvånad idag när jag insåg att jag inte skulle till jobbet imorgon. Vilken som helst av de här dagarna kan jag därför kika in på isitfriday och kolla läget :)

Det är ganska fascinerande hur man när man sitter någonstans mitt i veckan och längtar efter fredagen alltid alltid alltid, eller iallafall två gånger av tre börjar sjunga. För jag sjunger inte på måndagar (Monday, Monday), lördagar (Saturday night fever) och söndagar (Sunday Morning eller Sunday Bloody Sunday). Iallafall, det jag och alla andra sjunger är en reklamfilm som jag har väldigt svårt att rota fram på youtube. "På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest. Men fredag är ändå den dagen som är bäst. (...) Jag vill ha fredag idag!"

Idag har varit en väldigt bra fredag. Lunch med trevliga arbetskamrater. Fika med trevliga arbetskamrater. En shoppingtur och inhandlande av lite födelsedagspresenter till mig själv såhär en dag i efterhand. Ett biobesök, ensam, på en film jag sett för bara en vecka sen. Det är ett underskattat nöje att gå på bio ensam! Jag ska börja göra det oftare, för det ser ju ut att finnas tillfällen. Med en kille som verkar ha en osinande uppsjö av inbjudningar att välja mellan kommer jag nog få vänja mig med en hel del kvällar på egen hand. Men jag har inte så mycket emot det faktiskt. Ensamkvällar kan vara precis lika trevliga som tillsammanskvällar och jag kommer mycket väl ihåg frekvensen på festerna när jag precis börjat plugga så jag är inte bitter :)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails