17 november 2008

Boklek

Jag har ju gjort det här förut, men jag tycker det är lika roligt varje gång så jag kör den här gången också!


1. Ryck närmaste bok i din omgivning.
2. Slå upp sidan 56.
3. Leta upp den sjunde meningen på den sidan.
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner.
5. Lägg gärna till bokens titel och författare.


" I sadelväskan finns en lägel med aigar mot kylan. Den är för färden. Bli stark och var snäll mot den flicka som väljs ut åt dig."

Citatet är från Stäppens krigare av Conn Iggulden, som faktiskt är en riktigt bra bok. Anledningen till att jag säger faktiskt är att jag inte läser den av eget val, utan av sambons. Vi har ett utbyte där han läser en bok jag valt och jag läser en han valt åt mig. Jag tycker det är en bra idé eftersom jag antagligen inte läst den här annars och missat en mycket bra och underhållande bok!



1 kommentar:

marlan sa...

Men det lät ju som en ypperlig idé, att byta böcker med varandra på det viset!
Trevligt att få vidga vyerna lite på så sätt.

tack för att du var med och lekte.

Related Posts with Thumbnails