15 augusti 2007

Dailylit

Nu när det är dags att komma igen efter semester och sommaren och man vill börja dagen lite lugnare och trevligare har jag signat upp mig på www.dailylit.com

Vissa kanske tycker det här är att döda litteraturen, men jag ser det som en chans att komma sakta men säkert igenom något jag länge velat läsa. Dessutom är det en rolig grej.

Dailylit skickar varje dag, varje vardag eller varje måndag, onsdag och fredag ut ett avsnitt ur en bok man väljer själv på deras hemsida. Motiveringen till detta är att sällan har någon tid att sätta sig och läsa de riktiga klassikerna längre, men alla har tid att kolla mailen minst en gång om dagen...

På måndagar, onsdagar och fredagar framöver kommer jag få Dantes Divina Comeda i min mailbox.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Jag skulle vilja skicka dig ett oredigerat förhandsexemplar av pseudonymen Tim Davys debutroman Amberville. Utgivning 2 oktober på Bonniers Förlag. Amberville är en skruvad filosofisk gangsterhistoria om ondska, första delen av fyra. De kommande, fristående delarna handlar om godhet, frihet och öde.

Kontakta mig gärna med adressuppgifter så skickar jag Amberville till dig.

Mvh,

Victoria, victoria@zebrasthlm.se

Anonym sa...

Den har jag läst, i ett sträck när jag läste litt.vet

Jättebra, hoppas du gillar den!

Related Posts with Thumbnails