3 mars 2007

Att se fram emot





I vår kommer två av mina favoritförfattare med nya böcker.

Det är Camilla Läckberg med Tyskungen som kommer i slutet av april men det jag ser fram emot mest är Joanne Harris med Lollipop Shoes som publiceras den 1 maj i Storbritannien, något svenskt publiceringsdatum har jag inte hittat. Det är lite av en uppföljare till Chocolat med samma huvudpersoner men på annan plats. Joanne Harris själv beskriver skillnaden mellan de två som att om Chocolat var mjölkchoklad är Lollipop Shoes 70 %, alltså lite mörkare. Eftersom jag älskade Chocolat (och alla andra hennes böcker) längtar längtar längtar jag efter den här! Vi får se om jag klarar av att vänta tills den kommer på svenska, men med tanke på den hög som redan nu ligger på mitt nattduksbord i väntan på att läsas kanske jag borde det...

Alltså; kom ihåg den 27 April (Tyskungen) och den 1 Maj (Lollipop Shoes)

Läs Mer:


Bilder: Deckarmamman och Trashotron.com

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails