5 mars 2011

One Day - David Nicholls

I en av alla hyllningar till den här boken läste jag att den träffade helt rätt för alla trettioplussare som kunde känna igen sig mycket i hur man tänker om hur livet kommer att bli och sedan upptäcka att det inte riktigt blir som man tänkt sig. Nu har jag iofs inte jättemånga år kvar till trettio, men kanske är det anledningen till att jag inte stämmer in i hyllningskören.


Jag tyckte att det här var en helt okej bok. Lättläst och ett ganska intressant upplägg. Men jag kan inte alls se att den höjer sig högt över snittet. Jag tycker inte heller den är dålig och känner att det mer är en fyra än en trea. Dock lämnar den mig ganska oberörd och jag kommer nog inte tänka så mycket på den i framtiden.

När jag började läsa funderade jag ganska mycket på titeln. Är det En Dag som i en specifik dag, eller är det En Dag som i att en dag kommer det här att hända? Jag är fortfarande inte riktigt säker eftersom jag tycker att båda alternativen fungerar. Måste också tillägga att det tog mig ungefär halva boken innan jag insåg att under de 20 år man får följa Emma och Dexter är det precis samma dag varje år man får komma in i deras liv.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails