23 februari 2011

Day 10 – Favorite classic book

Gud vad svårt. Jag vet ju inte ens vad som räknas som klassiker. Hur gamla eller upphöjda ska de vara då? Jag utgår från min egen definition som är alltför oprecis för att skrivas ned.


I bokcirkus! läste vi precis The Great Gatsby som jag tyckte jättemycket om. Stolthet och Fördom funkar såklart alltid. Wuthering Heights tyckte jag också mycket om, men trots att jag inte läst ut Jane Eyre är jag nästan säker på att jag kommer tycka mer om den. Flugornas Herre är hur bra som helst och jag skulle nog vilja slänga in To Kill a Mockingbird på listan också.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Hej!
Har för mig att du är Alice i underlandet-fan?! Hittade denna: http://www.amazon.com/gp/product/142310451X?ie=UTF8&tag=httpsonnyliwo-20&linkCode=as2&camp=1789&creative=390957&creativeASIN=142310451X

Woups :) Lång länk :)

Cia sa...

Ja det är jag faktiskt! Tack :) Vet dock inte om jag vågar berätta att jag bara är ett fusk-fan eftersom jag aldrig läst hela boken på riktigt...

Lisa sa...

Haha, det är lugnt - det kanske du kan nu då, när det är bilder :) Jag har inte läst den alls, fast då är jag ju inget fuskfan heller iof :P

Related Posts with Thumbnails