21 februari 2011

Day 08 – Most overrated book

Gud vad det hajpades om Bitterfittan. Nästan så man kunnat tro att det var något oerhört nytt och banbrytande. Jag vägrade läsa till en början och gav med mig när tillräckligt många personer rekommenderat att jag faktiskt ändå borde.


Men nej. Det var en rent ut sagt tråkig bok som inte gav något annat än sina många och långa resonemang om jämställdhet och kvinnors roll i samhället och familjen. Och det i sig hade ju kunnat fungera. Om det varit nya resonemang. Det är ju självklart ett viktigt ämne som man tar upp och jag håller med om mycket man diskuterar. Men det fanns i princip inte något som var nytt för mig. Det var i korthet en helt meningslös story med ett konstant upprepande av gamla resonemang. Nej.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails