19 februari 2011

Day 06 – A book that makes you sad

Jag har alldeles för enkelt för att sätta mig in i olika situationer och känner ofta det jag tänker mig att andra, även fiktiva karaktärer, känner. Kanske är det en anledning till att jag inte längre läser BOATS. För mycket elände. I och med att jag läser en hel del har jag också varit med om en hel del. Det har varit smärta och rädsla och alltihopa.


Det finns alltså en hel del alternativ att välja mellan. Den bok jag tänker på först av alla är Tidsresenärens hustru. Det är så sorgligt och jag minns att jag bara grät när jag läste den sista delen. Jag fick också min sambo att lova att inte dö ifrån mig för hur skulle jag överleva det. Bara den tanken fick mig att gråta ännu mer. Men han lovade och jag försöker hålla det från mig genom att tänka att sannolikheten för att han helt plötsligt ska tidsförflytta sig och bli skjuten är ganska liten.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails