16 februari 2011

Day 03 – Your favorite series

Jag tycker väldigt mycket om serier och fastnar lätt. Det finns alltså många att välja mellan och av någon anledning verkar de kategorisera upp sig i semi-fantasy och deckare.

Bland deckarna är det helt klart Jo Nesbos sjukt spännande berättelser om Harry Hole. Ser med förtjusning fram emot den dag jag tycker mig ha jobbat ner att-läsa-högen till rimliga nivåer så jag får gå ut och plocka upp Pansarhjärta.


I den andra kategorin har jag fallit pladask för Sookie Stackhouse och hennes vampyrkompisar i den amerikanska södern. Det är kiosklitteratur i världsklass faktiskt. Mitt allra största problem i det här sammanhanget är omslagen. Jag vill ha de allra första omslagen som böckerna hade innan tv-serien (True Blood) slog igenom. Nu får jag vänta i drygt ett år från den inbundna boken genom alla omslag med skådespelare tills rätt variant dyker upp i hyllan.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails