20 mars 2010

Smärtans Hus - Jo Nesbø

När det gäller serier jag påbörjar där det redan finns många böcker brukar jag försöka sprida ut läsningen ganska mycket så att jag inte ska ha plöjt alla i serien och sen behöva vänta evigheter på nästa bok. Det är min ambition. Men det går inte med Jo Nesbø! Det är så himla spännande hela tiden! Det går inte att lägga ifrån sig boken.


När jag avslutade denna var jag redan på väg till affären för att skaffa nummer 5 och 6 i serien som jag ännu inte läst. Men jag hejdade mig och väntar ett litet tag, det blir nog ganska bra påskekrim om jag kan hålla ut.

Jag tänker inte skriva vad den här boken handlar om. Det är inte relevant. Du vet att det är en deckare. Det som är viktigt är att det är en page turner utan dess like och att den ingår i en serie. Om man är intresserad kan man alltså se fram emot en nästan 3000 sidor lång läsning om Harry och hans äventyr och väldigt smart uttänkta kriminalhistorier som är svåra att förutse.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails