18 januari 2010

Snabba beslut


Jag har egentligen sagt att jag inte ska läsa Snabba Cash. Jag har också sagt att jag inte är jätteangelägen om att se filmen, men faktiskt kan tänka mig att frångå mina principer om att alltid läsa boken först och se den iallafall.


Men sen råkade jag titta lite på Johan Falk igår (ni hör ju hur illa det här är) och drabbas av en stor crush på Joel Kinnaman. Det har efter en hel del fangirlande under dagen resulterat i att jag gick raka vägen till Pocket Shop för att återigen gå tillbaka till ursprungsprincipen; Man läser alltid boken först!

Nu sitter jag här hemma med en tjock bok som tydligen ska vara svår att lägga ifrån sig samt en tunn bok jag startade på imorse som också verkar mycket bra. Det finns ingen chans att den tunna kommer att vinna.

Mitt största bekymmer är dock att bok.nu tror jag kommer vilja ge den en 2:a. Inte för att jag låter datorprogram bestämma över mina åsikter, men tänk om. Allt för att jag ska kunna gå och se Joel på bio så fort som möjligt... Det här kommer antagligen vara första och enda gången jag kommer föredra filmomslaget före originalet.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails