2 augusti 2009

Julifavoriter


Picked in June - Olivoljeförpackningar kan ofta vara snygga. Men den här är snyggast än snyggast och jag vill ha den! Nu!

Bemz - Vi köpte en ikeafåtölj på Blocket. Den är jättesnygg och av samma modell som soffan. Men överdraget var ganska solkigt och efter att vi hårdtvättat det gick det inte att dra ner dragkedjan i ryggen. Min plan är att inhandla ett nytt överdrag från Bemz som är ett företag som syr överdrag i snygga tyger till vanliga ikeamöbler. Butik öppnar i Stockholm i december. Observera att det inte är tyget på bilden som kommer vara tyget på min fåtölj.

Solna korv - Jag har haft en lång lång korvpaus som långsamt har trappats upp under de senaste åren, men den här sommaren har det eskalerat kraftigt och nu kan jag till och med längta efter korv. Ett olyckligt besök på ett charkuteri ställde till det för mitt korvätande när jag var tolv, tänk att det ska behöva ta mer än tio år att få bukt med det traumat. Iallafall så hade vi Tumbagrillen utanför fönstret när jag jobbade i Tumba förra hösten och en grillad chorizo med strips och stark senap gick i åtminstone några gånger i månaden. Efter Tumba blev det Sundbyberg för min del och även om det ligger närmare Solna har det inte blivit så mycket korv för det. Men vi bor nu så pass nära Nybrogrillen att jag bara kan gå ner och köpa en chorizo eller till och med en grillad med bröd när jag vill. Och den rostade löken kostar inte ens extra där!

Breton med Bregott - Man brer på undersidan för att få saltet mot tungan när man stoppar den i munnen. Jag skulle kunna äta ett paket till lunch!


Carolina Wallin Pérez - Jag köpte ett nummer av Situation Stockholm och upptäckte Carolina Wallin Pérez. Hon gör sin egen version av Kentlåtar och trots att det bara kommit en singel än är jag övertygad om att resten av skivan som kommer i höst kommer vara lika bra!

Semester - Den är iochförsig slut nu, men det har varit riktigt skönt och det känns helt okej att få tillbaka till jobbet imorgon!

Grekisk mat - En vecka på plats, tre dagar hemma men jag har redan abstinens. Vad ska jag göra först? Souvlaki, tsatziki, saganaki, loukomades, makarounes, fetaost, kalamataoliver, grekisk sallad?


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails