7 juli 2009

Tusen strålande solar - Khaled Hosseini

Jag har haft Tusen strålande solar i bokhyllan i evigheter utan att känt för att läsa den. Jag har ändå vetat att jag så småningom skulle göra det och att jag antagligen skulle tycka väldigt mycket om den. Människor har sagt att den varit på gränsen til bättre än Flyga Drake och det måste ju vara bra?


Om den är bättre än Flyga Drake vill jag inte uttala mig om, men det är ändå en mycket mycket bra bok! Jag tyckte om början, men sen började det bli lite segt och jag var orolig för att det skulle bli en till bok jag inte skulle orka läsa klart på grund av allt elände. Men Hosseini styr upp det snyggt och har en väldigt bra förmåga att skildra personer som råkar ut för det allra värsta men ändå har kraft att gå vidare.

Om man nu skulle vara som jag och inte ha läst den än, se till och gör det!

2 kommentarer:

svartanova sa...

Jag har heller inte läst min än. Förhoppningsvis blir det tillfälle till det i sommar!

Cia sa...

Det tycker jag absolut!

Related Posts with Thumbnails