29 juni 2009

Junifavoriter

Jag har så många olika favoriter och kan aldrig bestämma mig för vad jag tycker allra bäst om. Det är tur att man inte behöver göra det heller. Här är ett urval av vad som gör mig glad i juni!

Solen! Jag är inte någon soldyrkare i vanliga fall, men det är ganska skönt när man kan sitta ute på kvällarna och det fortfarande är trevligt att göra saker när man går från jobbet.


Blurb.com. Jag samlade 2008 års favoritbilder och gjorde en fin bok. Personligt och roligare än fotoalbum. Nog för att jag kör på fotoalbum också, men såhär blir det lite mer lättillgängligt. Det finns även mallar för att göra en massa andra slags böcker. Mitt nästa projekt blir antagligen en kokbok.


Linas matkasse. Smidigt att få en matkasse hemlevererad en gång varannan vecka tillsammans med recept för tillagning. Det är inte heller helt fel att rätterna är komponerade av en dietist och att allt var fruktansvärt gott!

Jordgubbssalsa. Min svärmor hade svängt ihop en otroligt god jordgubbssalsa till det grillade köttet under midsommarhelgen. Jordgubbar, persika, honung, sweet mango sauce och dragon.

Midsommar. Blommor, trevliga vänner, massor med mat, oväder, snaps och jordgubbar. Precis det man behöver för att starta sommaren.


Snygg te-take away. Skulle samla på de här från Mallards Tearoom om jag hade möjlighet!



Penguins-muggar. Stor favorit den här månaden är min Pride and Prejudice-mugg från Penguins. Känner mig lite lockad att köpa boken med just det här omslaget bara för att matcha...

Bibliotek på jobbet. Vi har startat ett bibliotek på jobbet. Ta med en bok som du tröttnat på och lämna, låna med en annan bok om det finns något som lockar. Passar bra för mig som har flyttstädat nu.

Sommarpratare. Jag har startat hårt och lyssnat på de program jag hunnit med! Jag har också hört delar av Eva Dahlgrens program från 96 och Astrid Lindgrens från 93.

Monica Zetterlund. Att angöra en brygga på tvn och Den sista jäntan och Trubbel på Spotify.

1 kommentar:

sanna sa...

Gärna! Jag är helt insnöad på italienska viner just nu (kryddiga och mustiga). Tre tips: Montepasso (79 kr) är en favorit (med fin lila/blommig etikett dessutom) som funkar att dricka bara som det är, Campolieti Ripasso (85 kr) är gott till det mesta, jag kör det gärna till grillat och Cantina Zaccagnini (96 kr) är ett vin ur beställningssortimenter som är helt gudomligt till pizza och pasta.

Tänk också på att ställa in rödvinet i kylskåpet en kvart-tjugo minuter innan det ska drickas, så att det blir lite svalare än rumstemperatur. Annars smakar det helt enkelt inte lika bra som det borde göra :)

Related Posts with Thumbnails