9 maj 2009

Museibesök

Tidigare i vintras var vi på Naturhistoriska för att se en utställning om Rainbow Animals som var mycket intressant. Vi passade på att gå igenom hela museet och det är nästan lika fascinerande nu som när man var där som barn... Nu finns en utställning till som jag skulle vilja se på samma ställe. Lennart Nilssons naturfotografier kommer att ställas ut och jag är jättesugen på att gå dit igen!


Jag var också och tittade på Carl Larssons målningar på Waldemarsudde, men skulle kunna tänka mig ett till besök så man får se de allra mest kända målningarna också. När vi var där var det så mycket folk att det inte gick att komma in i det rummet.

På Nationalmuseum visas Prerafaeliterna till den 24 maj och det ska jag absolut försöka trycka in i mitt överspäckade schema med massor av jobb och flyttbestyr.

Så, nu vet ni hur mitt kulturliv kommer att se ut i vår :)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails