31 oktober 2008

Harry Potter and the goblet of fire


Jag har flyttat min obsession från Edward (iallafall tillfälligt) och satt den på Robert Pattinson istället. Jag vet att jag från början var väldigt tveksam till hur han skulle kunna porträttera Edward, men har nu accepterat det och är faktiskt väldigt nöjd.


Jag har i samma veva insett hur fascinerad av Rob jag är. Jag har lyssnat på hans musik och undersökt vad mer än Harry Potter han varit med i. Och tittat på lite bilder såklart :)

Idag är jag hemma och mår inte särskilt bra alls. Har inte ork att anstränga mig mer än att ligga still i soffan. Jag passade på att se om Harry Potter and the goblet of fire medan jag ändå låg där och passade på att se Rob som Cedric Diggory. Cedric kommer jag ju ihåg, men jag har inget tidigare intryck av skådespelaren.

Såhär i efterhand, måste jag säga att för att vara en så central figur i berättelsen är jag förvånad över hur få repliker han har. Pratar kanske sammanlagt i fem minuter under hela filmen...

Jaja, filmen är bra, självklart inte så bra som boken, men ändå sevärt även en andra gång och på tv istället för bio. Jag äger bara två av böckerna själv och resten har jag lånat ihop, men nu har jag bestämt mig för att få min samling komplett och ska börja köpa in en efter en i takt med att inkomsterna kommer in... Och så måste jag ju också läsa om dem då! Jag längtar faktiskt lite redan :)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails