18 juli 2008

I Love Stockholm

Jag tycker stickningsgraffiti är jätteroligt! Jag hittade den här fina häromdagen :)

Stockholm är faktiskt en bra stad att bo i. Jag går inte på alla anledningar till att den inte skulle vara det... Jag bor femton minuter från centrum, här är det träd och fåglar och vatten och faktiskt mindre människor än det passerade mitt hus i Sundsvall när jag bodde där... Jag har fem minuter till stranden, men jag har dessutom ett flertal andra stränder och badplatser i närområdet att använda mig av. Jag har också tillgång till massor med andra utflyktsmål och aktiviteter utan några större besvär. Jag kan gå på massor med olika museum, eller på teater, eller ta promenader i olika delar av staden för här är otroligt fint med allt vatten och fina hus. Och det kostar mig inte mer än det hade gjort på andra ställen i landet. Javisst håller jag med om att det kan vara sjukt mycket folk mitt i stan, men hur ofta är jag egentligen där? Och om jag behöver något från en affär på de gatorna, då finns den affären antagligen på andra ställen också där det inte är lika mycket folk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig. Jag trivs verkligen i Stockholm!

Anonym sa...

Skriver under på varje ord. Jag har flyttat ut en bra bit utanför dock och centrala sthlm lockar inte alls som det gjorde förr. Det finns ju så himla mycket mer i den här staden!

Related Posts with Thumbnails